Life plan als kompas voor je personal brand
Voor mij is personal branding een tool om je eigen leven te creëren, want het doet je reflecteren over wie je nu bent, wie je wil zijn en wat je wil bereiken. En niet alleen op professioneel vlak, maar even goed privé. Personal branding is namelijk veel grootser en...
Een persoonlijke website voor je personal brand: yay or nay?
Personal branding is een actief werkwoord: je zet je persoonlijk merk op de kaart door specifieke en consistente acties te ondernemen. De ‘zichtbaarheidsmix’ van online en offline marketinginitiatieven ziet er dus voor iedere personal brand, iedere ondernemer anders...
Jouw persoonlijke meerwaarde helder formuleren
Personal branding is een actief werkwoord. Het betekent dat jij zelf proactief een verhaal naar buiten brengt. Een consistent, helder en authentiek verhaal. Het beeld dat mensen van jou hebben, is immers jouw verantwoordelijkheid. Neem je personal brand en je verhaal...
Autoriteit versterkt je personal brand
Personal branding betekent dat je je op een bepaalde manier positioneert om zo sneller of meer vertrouwen op te bouwen en impact te kunnen maken. In de praktijk betekent dit vaak dat ondernemers – maar ook werknemers en werkzoekenden – zich binnen een bepaald...
Door wie laat jij je omringen?
“Show me who your friends are, and I will tell you what you are”, zei Vladimir Lenin ooit. En als we dan toch met quotes gooien, voeg ik er deze ook nog aan toe: “your network is your net worth”, van auteur Porter Gale. Ik kon het er niet nóg meer mee eens zijn. Door...
LinkedIn als verlengstuk van je fysieke netwerk
Ik geloof heel sterk dat LinkedIn op vandaag nog een sterk onderbenut platform is voor ondernemers en iedere ondernemende, gedreven ziel die zijn netwerk wil uitbreiden. Sommige mensen hebben zelfs een aversie voor het digitale, en willen zich vooral richten op hun...
Geen buyer persona, maar audience persona
We kennen allemaal de traditionele buyer persona: een zeer specifiek klantenprofiel met een concrete naam en minutieuze omschrijving. Heel belangrijk om gericht te kunnen communiceren in je sales- en marketingstrategie. Als je echter werk wil maken van je personal...
Authentiek en toch strategisch netwerken
Veel mensen denken dat ‘authentiek’ en ‘strategisch’ lijnrecht tegenover elkaar staan. Alsof iets strategisch aanpakken niet op een authentieke manier kan, of omgekeerd. Toch is dat de manier waarop ik zelf netwerk en die voor mij werkt. Netwerken is immers geen...
Bepaal je persoonlijke missie, visie en waarden
Een personal brand heeft net zoals een bedrijfsmerk een merkverhaal dat bestaat uit een why/purpose, een missie en visie, kernwaarden en een kernbelofte. In deze blog overloop ik deze elementen en vertel ik je bij wijze van voorbeeld wat deze voor mij precies...