Merkperceptie: hoe wil jij gezien worden?
Bij personal branding moet je jezelf niet alleen afvragen waar je voor wil staan, maar ook hoe je bij anderen wil overkomen. Wat moeten mensen die jou ontmoeten of je zien voorbijkomen over jou onthouden? Waarmee wil je dat ze je op termijn automatisch associëren? En...
Een sterke personal brand is selectief
Kiezen is niet altijd verliezen, bij personal branding is het winnen. Je kan immers niet alles zijn voor iedereen, dat is gewoon verwarrend en ongeloofwaardig. Personal branding betekent dat je een niche bepaalt die je heel duidelijk voor jezelf definieert. En ja, de...
Je LinkedIn-profiel als online visitekaartje
We leven meer dan ooit in een hybride wereld waar online en offline hand in hand gaan. Een eerste kennismaking gebeurt in de meeste gevallen dan ook digitaal, want potentiële klanten gaan eerst googelen en dan pas in gesprek. Er wordt ook steeds meer naar...
Van een onopvallend naar gegeerd personal brand
Als ondernemer staat of valt ons succes voor een groot deel met klanten en opdrachten. Wees even eerlijk met jezelf: moet jij nog dag na dag op zoek naar nieuwe klanten, of komen ze steeds meer vanzelf bij jou terecht? En als ze zelf naar je toe komen, zijn het dan...
Authenticiteit en eenvoud, dé ingrediënten voor je personal brand
Een sterke personal brand is authentiek. Je wordt als expert en als betrouwbaar beschouwd, als je ook helemaal jezelf ben. Doe je je beter of anders voor dan je bent, dan val je vroeg of laat door de mand. Niet alleen authenticiteit is volgens mij essentieel bij...
Personal branding begint bij relaties
Mensen doen zaken met mensen, ik blijf het herhalen. Uiteraard hangt het af van de dienst of het product. Voor je gewone boodschappen kies je zelf wellicht voor bepaalde merken omdat je er vertrouwen in hebt. Wel, voor diensten waar een vertrouwelijke relatie...
Hoe persoonlijk moet personal branding zijn?
Personal branding is persoonlijk, dat staat buiten kijf. Het gaat immers over jou, om jou en voor jou. Jij en je expertise, jij en je ondernemerschap. Waarom moeten mensen voor jóú kiezen? Jezelf als persoon 'branden', betekent echter niet dat je je hele leven...
Ondernemen is een mindset
'Wie mij al eventjes volgt, weet dat ik twee jaar geleden Overondernemers.be heb opgericht, een platform waarop ik ondernemersverhalen deel, ondernemers hun expertise laat delen en netwerkevenementen organiseer. Ik heb nog heel wat plannen met Overondernemers.be en...
Personal branding en zelfvertrouwen: een win-win
"Ik wil niet opscheppen over mezelf", zeggen mijn (potentiële) klanten wel eens. Of nog: "ik heb niets interessants te vertellen". Maar dat is nu net het mooie aan personal branding. Je hoeft helemaal niet op te scheppen, integendeel. Personal branding is je ook...