Personal, corporate én employer branding op LinkedIn

In-company training voor kmo’s en organisaties die online authentiek zichtbaarder willen zijn

Wat als elk teamlid, van de onthaalmedewerker en administratief bediende tot sales- en marketingprofielen, hun fysiek en LinkedIn-netwerk kunnen laten zien hoe zij zich in het bedrijf mogen ontplooien als professional en hoe ze de werkgever ervaren? Als medewerkers samen werken aan hun personal brands, groeit ook het bedrijfsmerk en het employer brand. Je voelt het al: ceci n’est pas … your usual LinkedIn training.

 

 

Meteen even verder afstemmen:

 

  • Jij bent zaakvoerder, HR-manager, marketingverantwoordelijke of … en beseft dat er nog heel wat opportuniteiten op LinkedIn te vinden zijn voor het bedrijf, op voorwaarde dat de zichtbaarheid nog meer van de medewerkers zelf komt?

  • Beseffen jullie dat klanten niet alleen zaken willen doen met het bedrijf, maar ook met de mensen achter het bedrijf? En dat jullie nieuwe medewerkers kunnen aantrekken door eigen teamleden verhalen te laten delen?

  • Vinden jullie het oké dat collega’s zich online ook als mens profileren en niet alleen als ‘onderdeel’ van het bedrijf?

  • Vinden jullie hun persoonlijke groei en ontwikkeling even belangrijk als de groei van het bedrijf?

  • Hebben jullie dus ook zin om allemaal samen aan jullie eigen personal brand te werken om zo het bedrijf zichtbaarder te maken en het employer brand te versterken?

  • En beseffen jullie dat teamleden gemotiveerder zullen zijn als ze betrokken worden bij het grotere plaatje en tegelijkertijd hun eigen individualiteit en talenten als meerwaarde voor het bedrijf kunnen inzetten?

 

Check? Dan is deze niet zo doorsnee LinkedIn-training iets voor jullie bedrijf en dié medewerkers die zin hebben om een ambassadeursrol op te nemen. Bij voorkeur neemt een leidinggevende aan de training deel, zodat die meteen mee kan ervaren wat er in het team leeft en mee kan bepalen of er bepaalde best practices gerespecteerd moeten worden op LinkedIn.

Getriggerd? Een goede match is belangrijk. Plan gerust een vrijblijvend kennismakingsgesprek in.

 

 

Wat je concreet van deze training mag verwachten

 

Dit wordt niet a usual LinkedIn-training. Ik ga veel verder dan dat. Omdat ik er echt van overtuigd ben dat gemotiveerde medewerkers die het bedrijfsmerk op een authentieke manier naar buiten brengen, een groot verschil kunnen maken voor de onderneming.

 

Concreet leren jullie wat het verschil is tussen personal branding en corporate branding. En belangrijker nog: hoe je personal branding kan inzetten om het vertrouwen in het bedrijfsmerk én het employer brand te versterken. Het is na de training uiteraard aan jullie om met de opgedane kennis aan de slag te gaan. Ik rond echter niet af vooraleer:

  • elke deelnemer voldoende overweg kan met LinkedIn als platform

  • elk teamlid een geoptimaliseerd persoonlijk profiel heeft

  • het bedrijfsprofiel maximaal is ingevuld en professioneel oogt

  • elke deelnemer zelfstandig aan de slag kan met content op zowel het persoonlijk profiel als dat van het bedrijf

  • elk van jullie weet hoe je content op LinkedIn op voorhand kan inplannen via externe tools

  • elk van jullie een actieplan heeft om te netwerken op LinkedIn

  • jullie samen een manier hebben gevonden om elkaars content en dat van het bedrijf zo zichtbaar mogelijk te maken dankzij teamwork

     

Wie neemt idealiter deel aan deze training?

Deze training is geschikt voor diverse profielen. Op het eerste gezicht lijkt dit vooral een training voor je experten of vertegenwoordigers, maar onderschat de kracht van de onthaalmedewerker, internal sales, administratieve kracht of IT’er niet. Iedereen kan het bedrijf naar buiten brengen. Die verschillende invalshoeken kunnen het net enorm interessant maken. Hoe gevarieerder je werkgroep, hoe beter – als je het mij vraagt. Of je kan de training natuurlijk gefocust organiseren voor bijvoorbeeld het salesteam of projectverantwoordelijken.

Zo zal je niet alleen diverse types nieuwe klanten kunnen aantrekken, maar ook verschillende talenten. In deze war for talent niet onbelangrijk …

Opbouw van deze in-company training

Halve dag 1

  • Kennismaking en introductie
  • Corporate branding vs personal branding
  • LinkedIn: de basics 

 

Halve dag 2

  • Persoonlijk profiel optimaliseren
  • Personal content
  • Persoonlijk netwerk uitbouwen op LinkedIn

Halve dag 3

  • Bedrijfsprofiel optimaliseren
  • Corporate content
  • Efficiënt samenwerken als ambassadeurs

Good to know

De training wordt opgedeeld in 3 halve dagen. Tussen elke halve dag zit idealiter een week tot twee weken tijd. Een maand na onze laatste sessie plannen we nog een groepscall in om te horen hoe het gaat en of er nog vragen zijn. Ook tussendoor ben ik voortdurend bereikbaar voor vragen via mail, Whatsapp, …

Praktisch

 

Deze training kan plaatsvinden vanaf 2 personen (zaakvoerder of leidinggevende + teamlid of twee zaakvoerders/vennoten) en met max. 8 deelnemers. Heb je méér medewerkers die interesse hebben om LinkedIn te verkennen en hier hun schouders onder te zetten? Dan maak ik graag een voorstel op maat.

 

Ik kom 3 halve dagen bij jullie langs in het bedrijf om deze training te geven. Zo kan ik de sfeer in jullie bedrijf aanvoelen en hoeven julie je niet te verplaatsen. In-company word ik beter geïnspireerd om met jullie te brainstormen over content die echt bij jullie past. Het enige wat ik nodig heb, is een scherm om op te projecteren (dit kan gerust ook gewoon een extra computerscherm zijn als we met een kleine groep zijn). 

 

Jouw investering voor deze niet zo doorsnee in-company LinkedIn-training?

 

Voor deze diepgaande training investeer je € 1900 excl. btw + verplaatsingskosten (€ 0,50/km). Inbegrepen in deze prijs: 2-8 deelnemers, 3 x 3,5 uur workshop, bijhorende werkbundel, mijn bereikbaarheid tussen de sessies voor vragen, opvolgcall ongeveer een maand na de laatste sessie. 

Overtuigd? Mail me dan om verder af te spreken of bel me gerust op: +32 475 87 38 84.

Mijn relevante achtergrond

Na mijn studies ging ik quasi meteen als vertaler en copywriter aan de slag bij een communicatiebureau. Mijn werkgever gaf me alle vrijheid om te netwerken en mezelf te zijn op LinkedIn. Dat voelde in het begin onwennig, maar al snel vond ik mijn eigen tone-of-voice en groeide mijn netwerk zienderogen. Na enkele maanden kenden mensen mij als Phebe, de copywriter. Heel wat opdrachten kwamen zo op mijn pad en dus ook dat van mijn werkgever.

We groeiden op amper 5 jaar tijd van 2,5 FTE’s naar 7 FTE’s. Dat is niet alleen aan mij te danken, maar ik durf wel te stellen dat ik daar een mooi aandeel in heb gehad. En dat gaf mij als werknemer enorm veel voldoening. 

Mijn werkgever werd in de loop van die 5 jaar mijn levenspartner. Ik kan dus wel zeggen dat ik beide kanten van het verhaal ken, die van de werkgever en die van de teamleden. En net daarom steek ik mijn hand in het vuur voor personal branding in een corporate omgeving. Mij heeft het enorm veel doen groeien op verschillende vlakken.

Door in te zetten op individualiteit en tegelijk het grotere plaatje niet uit het oog te verliezen, kan je als bedrijf de juiste klanten en projecten aantrekken. Én een grotere betrokkenheid en zingeving bij je medewerkers realiseren.

 

Adres

Statiestraat 12
8570 Anzegem

BE0776.765.805
Privacy & voorwaarden

Stel me je vraag

    X