In-company training: een zichtbaarder team en bedrijf op LinkedIn

In-company training voor kmo’s en organisaties die online authentiek zichtbaarder willen zijn

Wat als elk teamlid, van de onthaalmedewerker en administratief bediende tot sales- en marketingprofielen, hun fysiek en LinkedIn-netwerk kunnen laten zien hoe zij zich in het bedrijf mogen ontplooien als professional en hoe ze de werkgever ervaren? Als medewerkers samen werken aan hun personal brands, groeit ook het bedrijfsmerk en het employer brand. Je voelt het al: ceci n’est pas … your usual LinkedIn training.

 

 

Doel van deze training?

De organisatie zichtbaarder maken op LinkedIn via zowel het bedrijfsmerk als de individuele medewerkers/ambassadeurs. Mijn aanpak: de medewerkers bewust maken van hun eigen expertise, rol en personal brand binnen het bedrijf én hen inspireren over wat zij zelf online kunnen laten zien om zichzelf én de organisatie zichtbaarder te maken.

Het verwachte resultaat: meer zichtbaarheid en netwerkpotentieel voor de medewerker zelf, wat uiteindelijk ook in het voordeel van de organisatie speelt. Eveneens meer zichtbaarheid en engagement voor het bedrijf, meer opportuniteiten via en dankzij de medewerkers, en meer betrokkenheid intern.

 

Wat je concreet van deze training mag verwachten

 

Dit wordt niet a usual LinkedIn-training. Ik ga veel verder dan dat. Omdat ik er echt van overtuigd ben dat gemotiveerde medewerkers die het bedrijfsmerk op een authentieke manier naar buiten brengen, een groot verschil kunnen maken voor de onderneming.

 

Concreet leren jullie wat het verschil is tussen personal branding en corporate branding. En belangrijker nog: hoe je personal branding kan inzetten om het vertrouwen in het bedrijfsmerk én het employer brand te versterken. Het is na de training uiteraard aan jullie om met de opgedane kennis aan de slag te gaan. Ik rond echter niet af vooraleer:

  • elke deelnemer voldoende overweg kan met LinkedIn als platform

  • elk teamlid een geoptimaliseerd persoonlijk profiel heeft

  • elke deelnemer een beeld heeft van wat hij op LinkedIn kan delen vanuit zijn persoonlijke profiel

  • elk van jullie een actieplan heeft om te netwerken op LinkedIn

    • jullie samen een manier hebben gevonden om elkaars content en dat van het bedrijf zo zichtbaar mogelijk te maken dankzij teamwork

       

    Wie neemt idealiter deel aan deze training?

    Deze training is geschikt voor diverse profielen. Op het eerste gezicht lijkt dit vooral een training voor je experten of vertegenwoordigers, maar onderschat de kracht van de onthaalmedewerker, internal sales, administratieve kracht of IT’er niet. Iedereen kan het bedrijf naar buiten brengen. Die verschillende invalshoeken kunnen het net enorm interessant maken. Hoe gevarieerder je werkgroep, hoe beter – als je het mij vraagt. Of je kan de training natuurlijk gefocust organiseren voor bijvoorbeeld het salesteam of projectverantwoordelijken.

    Zo zal je niet alleen diverse types nieuwe klanten kunnen aantrekken, maar ook verschillende talenten. In deze war for talent niet onbelangrijk …

    Opbouw van deze in-company training

    Workshop 1

    We ontdekken het eigen personal brand en gaan voor onszelf na hoe dit binnen de identiteit van het bedrijf past. Op basis daarvan optimaliseren we het LinkedIn-profiel. Na deze sessie krijgen alle deelnemers persoonlijke feedback op hun profiel. 

     

    Workshop 2

    In deze sessie brainstormen we samen over content voor het persoonlijke profiel én het bedrijfsprofiel. Vervolgens werken we een systeem uit om dit gestructureerd en efficiënt aan te pakken en staan we stil bij hoe je kan netwerken op LinkedIn.

    E-mailchallenge van 12 weken

    Op basis van alles wat er tijdens de workshops wordt besproken, creëer ik 12 wekelijks e-mails met een suggestie om met LinkedIn aan de slag te gaan en te blijven. De mails worden eerst aan de leidinggevende voorgelegd en waar nodig nog verfijnd. Per 4 weken geef ik feedback op gepubliceerde posts vanuit het team. 

    Online terugkommoment

    Zes weken na de laatste workshop plannen we een meeting in om te bekijken hoe het loopt en of er nog obstakels of vragen zijn. Uiteraard staan we dan ook stil bij de resultaten tot nog toe en waar we nog kunnen optimaliseren.

    Praktisch

     

    Ik kom 2 halve dagen bij jullie langs in het bedrijf om deze training te geven. Zo kan ik de sfeer in jullie bedrijf aanvoelen en hoeven jullie je niet te verplaatsen. In-company word ik beter geïnspireerd om met jullie te brainstormen over content die echt bij jullie past. Het enige wat ik nodig heb, is een scherm om op te projecteren (dit kan gerust ook gewoon een extra computerscherm zijn als we met een kleine groep zijn). 

    In geval van een internationaal team kunnen de workshops ook hybride of online gegeven worden.

     

    Jouw investering voor deze niet zo doorsnee in-company LinkedIn-training?

     

    Voor deze diepgaande training investeer je voor een groep tot 5 personen € 1900 excl. btw + verplaatsingskosten (€ 0,50/km). Per extra deelnemer  komt er € 250 excl. btw bij. Inbegrepen in deze prijs:, 2 x 3 uur workshop, feedback op elk LinkedIn-profiel, mijn bereikbaarheid tussen de sessies voor vragen, opvolgcall ongeveer een maand na de laatste sessie. 

    Overtuigd? Mail me dan om verder af te spreken of bel me gerust op: +32 475 87 38 84.

    Mijn relevante achtergrond

    Na mijn studies ging ik quasi meteen als vertaler en copywriter aan de slag bij een communicatiebureau. Mijn werkgever gaf me alle vrijheid om te netwerken en mezelf te zijn op LinkedIn. Dat voelde in het begin onwennig, maar al snel vond ik mijn eigen tone-of-voice en groeide mijn netwerk zienderogen. Na enkele maanden kenden mensen mij als Phebe, de copywriter. Heel wat opdrachten kwamen zo op mijn pad en dus ook dat van mijn werkgever.

    We groeiden op amper 5 jaar tijd van 2,5 FTE’s naar 7 FTE’s. Dat is niet alleen aan mij te danken, maar ik durf wel te stellen dat ik daar een mooi aandeel in heb gehad. En dat gaf mij als werknemer enorm veel voldoening. 

    Mijn werkgever werd in de loop van die 5 jaar mijn levenspartner. Ik kan dus wel zeggen dat ik beide kanten van het verhaal ken, die van de werkgever en die van de teamleden. En net daarom steek ik mijn hand in het vuur voor personal branding in een corporate omgeving. Mij heeft het enorm veel doen groeien op verschillende vlakken.

    Door in te zetten op individualiteit en tegelijk het grotere plaatje niet uit het oog te verliezen, kan je als bedrijf de juiste klanten en projecten aantrekken. Én een grotere betrokkenheid en zingeving bij je medewerkers realiseren.

     

    Adres

    Blaarhoekstraat 1
    8570 Anzegem

    BE0776.765.805
    Privacy & voorwaarden

    Stel me je vraag