Traject: personal branding op LinkedIn

LinkedIn, een must voor elke B2B-ondernemer …

 

Je kan tegenwoordig niet meer om LinkedIn heen. In de eerste plaats is het belangrijk om een LinkedIn-profiel te hebben, daarnaast moet je er dan ook nog wat mee gaan doen. Zeker wanneer je B2B werkt en je klant/collega-ondernemer wil weten met wie hij te maken heeft. Je werkt immers zelf ook niet zomaar met de eerste de beste partij samen, toch? Vertrouwen opbouwen door waarde te delen en expertise laten zien, is de boodschap. Door gericht met LinkedIn aan de slag te gaan, bouw je beetje bij beetje aan dat vertrouwen en de relatie. Het is een investering van energie en tijd, maar wel eentje die kan resulteren in een mooie samenwerking en zo niet, een goede indruk en misschien wel een doorverwijzing in het tweedegraadsnetwerk. 

LinkedIn gaat trouwens niet alleen over nieuwe klanten nurturen en ‘strikken’. Dat is een fijn gevolg van je inspanningen, maar mag niet de hoofdinsteek zijn. Als ondernemer is het belangrijk je goed te laten omringen en een relevant netwerk om je heen op te bouwen, zodat je altijd weet waar naartoe met al je vragen en uitdagingen. Door op een authentieke manier zichtbaar te zijn op het platform – ja, ook door zelf content te delen – groeit je netwerk op een duurzame manier. Dát is het hoofddoel van LinkedIn. Komen daar dan ook nog eens samenwerkingen uit voort, zoveel te beter! 

 

Kortom, focus op je personal branding op LinkedIn en pluk daar op termijn de vruchten van!

Personal branding betekent dat je van jezelf een persoonlijk merk maakt. Elke dag opnieuw sta je voor dezelfde waarden, missie en visie. Als mens zijn we zoveel meer dan ons bedrijf: we zijn niet alleen wat we doen, maar ook onze passies, ambities, valkuilen, sterktes en mindset spelen een essentiële rol. Door bewust bezig te zijn met al deze facetten die je maken tot wie je bent, sta je sterk in het leven en in je bedrijf, én trek je aan wat je uitstraalt. Het recept voor een business die jou voldoening geeft, de ideale klanten overtuigt en die met jou mee kan groeien. LinkedIn is hét platform bij uitstek om jezelf als B2B-ondernemer op de kaart te zetten.

Samen gas geven op LinkedIn? Ik heb er zin in!

Het is mijn missie een klankbord en sparringpartner te zijn voor ondernemers die hun personal brand willen (her)definiëren en dit willen aligneren met hun business. Naast mijn uitgebreidere, eerder holistische personal branding trajecten, kan je ook kort maar krachtig met mij samenwerken en focussen op jouw aanwezigheid op LinkedIn!

Het verloop van het traject:

  • Sessie 1: optimalisatie van het LinkedIn-profiel
  • Sessie 2: content op LinkedIn (brainstormen, structuur creëren, aanzet voor eerste posts …)
  • Sessie 3: netwerken op LinkedIn (met wie en hoe connecteren, interactie, relaties onderhouden …)

Elke sessie vindt online plaats en duurt anderhalf uur. Ter voorbereiding op de eerste sessie doe ik een audit van jouw profiel en breng ik al mijn feedback mee.

 

Wat je verder nog moet weten:

 

  • Dit LinkedIn-traject duurt 6 weken, waarbij we om de 2 weken een online sessie van 1,5 uur inplannen. Deze sessies zal jij zelf in mijn online agenda kunnen inplannen. De link naar die online agenda ontvang je zodra we beslissen om samen te werken. 
  • Tussendoor kan je mij op werkdagen en tijdens de kantooruren via Slack, een chatprogramma, al je vragen en posts bezorgen, zodat ik je feedback kan geven. Ik reageer hierop binnen de werkdag, zodat je snel verder kan. Dit geldt tot twee weken na de laatste sessie.
  • Als extraatje schrijf ik je ook in voor mijn personal branding challenge, waarbij je 52 weken lang elke week 1 beknopte mail in je mailbox krijgt met een reflectievraag of opdrachtje in het kader van personal branding. Op die manier blijf je geïnspireerd voor jouw content en blijf je ook reflecteren over jezelf.

Jouw investering: € 870 excl. btw.

Een persoonlijke klik is voor mij essentieel, en ik vermoed voor jou ook. Daarom maak ik graag eerst kennis. Daarna kunnen we overgaan tot een uitgebreider intakegesprek. Tot binnenkort?

 

Hoe personal branding mijn leven veranderde

 

Ik kwam net van school, toen ik als vertaler aan de slag ging. Na een jaar merkte ik dat klanten ook nood hadden aan goede teksten, en niet alleen aan goede vertalingen. Dus volgde ik avondles copywriting en wisselde ik vertaalwerk af met schrijfwerk. Nog eens een jaar later durfde ik mezelf eindelijk echt copywriter noemen. Op LinkedIn begon ik mezelf ook zo te profileren door tips en realisaties te delen. Al snel werd ik spontaan als tekstschrijver aanbevolen in mijn tweedegraadsnetwerk en groeide mijn netwerk zienderogen.

Ondertussen richtte ik Overondernemers.be op, een platform voor ondernemersverhalen en netwerkevenementen. Mijn trouwe netwerk moedigde deze stap aan en volgde mijn avontuur vol vertrouwen. Voor mij werd al snel duidelijk dat de verhalen niet ten volle benut werden en na enig onderzoek, verdiepte ik me in ‘personal branding’. Ik las me in en besefte dat mijn eigen verhaal niet meer helder was. Zes maanden lang reflecteerde ik over mijn persoonlijk merk en waar ik naartoe wilde. Personal branding als niche werd mijn passie. Ik begon mezelf ook zo te positioneren, nog voor ik een aanbod had, en dat een jaar lang! Elke week deelde ik tips, video’s, inzichten … Ik werd gevraagd door organisaties als Voka, EROV en Unizo om workshops te geven. Mijn netwerk verdubbelde met connecties die interesse toonden in mijn content over personal branding. Dat wierp zijn vruchten af. Toen ik mijn trajecten lanceerde in mijn netwerk, stonden de eerste klanten reeds klaar. Zo kan personal branding ook voor jou werken. Wanneer je immers weet waar je voor wil staan en je doelen helder voor ogen hebt, is alles mogelijk.

Waar wacht je nog op?

 

Adres

Blaarhoekstraat 1
8570 Anzegem

BE0776.765.805
Privacy & voorwaarden

Stel me je vraag