Door wie laat jij je omringen?
“Show me who your friends are, and I will tell you what you are”, zei Vladimir Lenin ooit. En als we dan toch met quotes gooien, voeg ik er deze ook nog aan toe: “your network is your net worth”, van auteur Porter Gale. Ik kon het er niet nóg meer mee eens zijn. Door...
LinkedIn als verlengstuk van je fysieke netwerk
Ik geloof heel sterk dat LinkedIn op vandaag nog een sterk onderbenut platform is voor ondernemers en iedere ondernemende, gedreven ziel die zijn netwerk wil uitbreiden. Sommige mensen hebben zelfs een aversie voor het digitale, en willen zich vooral richten op hun...
Geen buyer persona, maar audience persona
We kennen allemaal de traditionele buyer persona: een zeer specifiek klantenprofiel met een concrete naam en minutieuze omschrijving. Heel belangrijk om gericht te kunnen communiceren in je sales- en marketingstrategie. Als je echter werk wil maken van je personal...
Authentiek en toch strategisch netwerken
Veel mensen denken dat ‘authentiek’ en ‘strategisch’ lijnrecht tegenover elkaar staan. Alsof iets strategisch aanpakken niet op een authentieke manier kan, of omgekeerd. Toch is dat de manier waarop ik zelf netwerk en die voor mij werkt. Netwerken is immers geen...
Bepaal je persoonlijke missie, visie en waarden
Een personal brand heeft net zoals een bedrijfsmerk een merkverhaal dat bestaat uit een why/purpose, een missie en visie, kernwaarden en een kernbelofte. In deze blog overloop ik deze elementen en vertel ik je bij wijze van voorbeeld wat deze voor mij precies...
12 tips voor een goede personal branding mindset
Voor mij heeft personal branding heel veel met mindset te maken. Als je niet de juiste mindset hebt, zal het ook heel moeilijk zijn om een personal brand op te bouwen. Nu, wie ben ik om te oordelen of iemand de juiste mindset heeft … Maar toch, ik merk bepaalde zaken...
Thought leadership vs personal branding
Ik merk dat personal branding en thought leadership steeds meer door elkaar worden gebruikt. En hoewel ze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, staan deze twee strategieën ook op zich. Je kan een personal brand zijn en géén thought leader, maar thought leadership...
Personal branding voor ondernemers anno 2022
Personal branding blijft anno 2022 een hot topic en raakt (gelukkig) steeds meer ingeburgerd bij de Vlaamse ondernemer. Toch sta ik graag nog eens stil bij wat personal branding op vandaag betekent en hoe je er met kleine stappen mee aan de slag kan. Misschien wordt...
Je persoonlijk verhaal als fundament voor je personal brand
Elk commercieel merk heeft een verhaal: hoe en waarom is het merk ontstaan? Wat maakt het uniek en wat is de USP? Voor een personal brand is dat ook net zo. De basis van je persoonlijk merk is je persoonlijk verhaal, logisch. Wat maakt jou tot wie jij bent? Ik val in...