12 tips voor een goede personal branding mindset
Voor mij heeft personal branding heel veel met mindset te maken. Als je niet de juiste mindset hebt, zal het ook heel moeilijk zijn om een personal brand op te bouwen. Nu, wie ben ik om te oordelen of iemand de juiste mindset heeft … Maar toch, ik merk bepaalde zaken...
Thought leadership vs personal branding
Ik merk dat personal branding en thought leadership steeds meer door elkaar worden gebruikt. En hoewel ze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, staan deze twee strategieën ook op zich. Je kan een personal brand zijn en géén thought leader, maar thought leadership...
Personal branding voor ondernemers anno 2022
Personal branding blijft anno 2022 een hot topic en raakt (gelukkig) steeds meer ingeburgerd bij de Vlaamse ondernemer. Toch sta ik graag nog eens stil bij wat personal branding op vandaag betekent en hoe je er met kleine stappen mee aan de slag kan. Misschien wordt...
Je persoonlijk verhaal als fundament voor je personal brand
Elk commercieel merk heeft een verhaal: hoe en waarom is het merk ontstaan? Wat maakt het uniek en wat is de USP? Voor een personal brand is dat ook net zo. De basis van je persoonlijk merk is je persoonlijk verhaal, logisch. Wat maakt jou tot wie jij bent? Ik val in...
Merkperceptie: hoe wil jij gezien worden?
Bij personal branding moet je jezelf niet alleen afvragen waar je voor wil staan, maar ook hoe je bij anderen wil overkomen. Wat moeten mensen die jou ontmoeten of je zien voorbijkomen over jou onthouden? Waarmee wil je dat ze je op termijn automatisch associëren? En...
Een sterke personal brand is selectief
Kiezen is niet altijd verliezen, bij personal branding is het winnen. Je kan immers niet alles zijn voor iedereen, dat is gewoon verwarrend en ongeloofwaardig. Personal branding betekent dat je een niche bepaalt die je heel duidelijk voor jezelf definieert. En ja, de...
Je LinkedIn-profiel als online visitekaartje
We leven meer dan ooit in een hybride wereld waar online en offline hand in hand gaan. Een eerste kennismaking gebeurt in de meeste gevallen dan ook digitaal, want potentiële klanten gaan eerst googelen en dan pas in gesprek. Er wordt ook steeds meer naar...
Van een onopvallend naar gegeerd personal brand
Als ondernemer staat of valt ons succes voor een groot deel met klanten en opdrachten. Wees even eerlijk met jezelf: moet jij nog dag na dag op zoek naar nieuwe klanten, of komen ze steeds meer vanzelf bij jou terecht? En als ze zelf naar je toe komen, zijn het dan...
Authenticiteit en eenvoud, dé ingrediënten voor je personal brand
Een sterke personal brand is authentiek. Je wordt als expert en als betrouwbaar beschouwd, als je ook helemaal jezelf ben. Doe je je beter of anders voor dan je bent, dan val je vroeg of laat door de mand. Niet alleen authenticiteit is volgens mij essentieel bij...